شمالبرگ ShomalBarg.ir
مدیركل بنادر گیلان عنوان كرد

آمادگی بنادر گیلان برای رونق ترانزیت کانتینری با بندر آکتائو

آمادگی بنادر گیلان برای رونق ترانزیت کانتینری با بندر آکتائو

به گزارش شمال برگ از گیلان مدیرکل بنادر گیلان، با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در بنادر گیلان در جهت حمل و نقل کانتینری ایجاد شده، اظهار داشت: ترانزیت خودرویی در خط رو - رو بین بنادر آکتائو و انزلی در حال انجام می باشد که علاقه مند هستیم در مورد کالاهای کانتینری هم این مهم صورت گیرد.


حمیدرضا آبایی در نشست ویدیوکنفرانسی همکاری بنادر شمال کشور با بندر قزاقستان، ضمن ابراز آمادگی بنادر گیلان و دیگر بنادر شمال کشور درمورد تخلیه و بارگیری غلات و کالاهای اساسی، اظهار نمود: با عنایت به ظرفیت های بوجود آمده در بنادر شمالی جمهوری اسلامی ایران در عملیات تخلیه غلات هیچ مشکلی وجود ندارد و الان حتی کشتی ها بدون پرداخت هیچ دموراژی بنادر کشور را ترک می کنند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در بنادر گیلان و بخصوص بندرانزلی در جهت حمل و نقل کانتینری بوجود آمده و میتوان بیشتر در این خصوص همکاری کرد، اضافه کرد: درحال تهیه کانتینر و کانتینر یخچالی با استفاده از توان بخش خصوصی همچون کشتیرانی دریای خزر و دیگر بخش های خصوصی در بنادر گیلان هستیم و امیدواریم با افزایش همکاریهای دوجانبه شاهد رونق ترانزیت کالاهای کانتینری باشیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان بهره گیری از فورواردرهای Multi Modal را بسیار موثر و مفید دانست و اظهار داشت: ترانزیت خودرویی در خط رو - رو بین بنادر آکتائو و انزلی در حال انجام می باشد که علاقه مند هستیم در مورد کالاهای کانتینری هم این مهم صورت گیرد.
آبایی خاطرنشان کرد: سه بندر انزلی، کاسپین و آستارا در استان گیلان از فعالیتهای جدید و ترانزیت کنندگان جدید در بنادر خود استقبال می کنند.
وی با اشاره به اینکه شرایط و ظرفیت های خوبی در بنادر گیلان بوجود آمده است، اظهار داشت: میتوان از ظرفیت های این بنادر بیشتر بهره برد و طرف قزاقستانی با همکاریهای دوجانبه هم می تواند از ظرفیت های خالی بنادر خود هم بهره ببرد.

رویکرد جدی دولت قزاقستان جهت استفاده از ظرفیت های ترانزیت دریایی ایران
آبایی توریک پنبایف، مدیر بندر آکتائوی قزاقستان هم با اشاره به اینکه تولید کانتینر در بنادر و استفاده از ظرفیت های ترانزیت دریایی ایران، از برنامه های جدی دولت این کشور قلمداد می شود، تاکیدکرد: به دنبال گران شدن حمل و نقل اقیانوسی از جنوب خلیج فارس، امیدواریم ترانزیت محصولات مختلف از مبدا چین را از راه دریای خزر و با حجم بیشتری به انجام برسانیم.
وی ضمن اشاره به رویکرد تجاری و اقتصادی قزاقستان برای توسعه همکاریهای بندری و دریایی با ایران، اظهار نمود: ارتباط ترانزیتی با بنادر هند بخصوص بندر ناواشیوا و صادرات کالاهای قزاقستان به شرق آسیا، رویکرد جدیدی است که در نظر داریم در این فرآیند از ظرفیت های بندری و کشتیرانی ایران استفاده نماییم.
توریک پنبایف با تکیه بر حائز اهمیت بودن ترانزیت تایم در تجارت دریایی و ضمن اشاره به تجربه خوب ترانزیت خودرو از راه خاک و آب های سرزمینی ایران، تصریح کرد: تجار و بازرگانان قزاقستانی، به دنبال عملیاتی کردن مسیر تجاری و ترانزیتی از ایران هستند؛ چونکه ایران به لحاظ جغرافیایی در قلب و مرکز آسیا قرار دارد.
به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، در انتها این نشست وبیناری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر بندر آکتائوی قزاقستان بر همکاریهای دوجانبه و حمل و نقل کانتینری و کشتی های رو - رو تاکید نمودند.




منبع:

1400/12/03
20:54:05
5.0 / 5
729
تگهای خبر: آستارا , اقتصادی , بندر انزلی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg