شمالبرگ ShomalBarg.ir
مدیركل صمت گیلان:

حمایت معاونت ریاست جمهوری از صنایع فناور کارگشا خواهد بود

حمایت معاونت ریاست جمهوری از صنایع فناور کارگشا خواهد بود

به گزارش شمال برگ، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان ضمن اشاره به بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از کارخانجات دانش بنیان اظهار داشت: حمایت معاونت ریاست جمهوری از صنایع فناور و کارخانجات کارگشا خواهد بود.



به گزارش شمال برگ به نقل از مهر، تیمور پورحیدری پس از ظهر شنبه در حاشیه بازدید معاونت علمی، فناوری و دانش بنیان رئیس جمهور و استاندار گیلان از شرکتهای صنعتی دانش بنیان رشت اظهار نمود: حضور و حمایت معاونت ریاست جمهوری از صنایع فناور گیلان بسیار پرارزش است و برای رفع مشکلات بعضی از صنایع و کارخانجات کارگشا خواهد بود.
وی ضمن اشاره به امید آفرینی حضور و گام اول استاندار گیلان بعد از انتصاب برای اعتلای استان خاطرنشان کرد: این برنامه ریزی و اقدام نماینده عالی دولت در استان به علت دعوت از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به گیلان برای فعالان عرصه تولید معنادار و حائز اهمیت بود و نشانگر رویکرد مثبت استاندار دولت چهاردهم به پشتیبانی از بخش تولید و صنایع دانش محور است.
این مسئول با اشاره به اینکه صنایع پر افتخار فناور و هایتک گوناگونی در رشته فعالیتهای سلولزی، سرمایشی گرمایشی، غذایی، ماشین سازی و دارویی در استان گیلان داریم اضافه کرد: ظرفیتهای صنعتی مطلوبی برای طی نمودن مراحل دانش بنیان غیر از ۱۰۰ مورد موجود در گیلان فعال است که درحال گذراندن دوره های تخصصی آر اند دی (R@D)برای ثبت مستند نمودن دانش فنی و تکنولوژی خود در سامانه دانش بنیان هستند.
به گفته پورحیدری صنایع دانش بنیان می تواند از خیلی از حمایت های معافیت های مالیاتی و اعطای تسهیلات کم بهره استفاده نماید که اساسا به رشد و بالندگی آنها در جهت اقتصاد و اشتغال پایدار و رقابت پذیر شدن آنها کمک خواهد نمود.
مدیرکل صمت گیلان اظهار داشت: الان صنایع فناور و دانش بنیان ما قادر به تولید محصولات و ماشین آلاتی هستند که می تواند نیاز خیلی از صنایع دیگر را تأمین نموده و از خروج ارز کشور جلوگیری نماید.

1403/07/22
09:15:05
5.0 / 5
55
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , رشت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg