شمالبرگ ShomalBarg.ir

افزایش تلفات و خسارات سیل در مرکز اروپا

افزایش تلفات و خسارات سیل در مرکز اروپا

به گزارش شمال برگ، منابع محلی امروز (دوشنبه) از تشدید طغیان رودخانه ها در اروپای مرکزی و افزایش تلفات ناشی از بدترین سیل در دست کم دو دهه اخیر در این منطقه اطلاع داده اند.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز اعلام نموده است که تابحال دست کم ۱۵ نفر در حوادث در رابطه با این سیل از اتریش تا رومانی جان خویش را از دست داده اند.
بارندگی های شدیدِ چند روز گذشته در بعضی از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی سبب طغیان روخانه ها و بروز سیل شده است و بخصوص کشورهای جمهوری چک، لهستان، اتریش و رومانی با وضعیتی بحرانی روبرو هستند.
مقامات جمهوری چک امروز از اولین کشته بر اثر سیل گزارش داده اند. گفته می شود که فرد مزبور در آب های رودخانه «کراسوکا» در شمال شرق این کشور غرق شده است. هزاران نفر از مناطق سیل زده تخلیه شده و دسترسی صدها هزار خانوار به شبکه برق رسانی قطع شده است. خیلی از جاده ها و مسیرهای راه آهن هم مسدود شده اند.
وضعیت بخصوص در مناطق مرزی لهستان و جمهوری چک وخیم گزارش شده است. این مناطق شاهد شدیدترین سیل ها در ۳۰ سال قبل هستند. دولت جمهوری چک می خواهد امروز در مورد اعطای کمک های مالی اضطراری به شهروندان سیل زده تصمیم گیری کند.
شهر کرنوو (Krnov) واقع در ۲۴۰ کیلومتری شرق «پراگ» روز گذشته بر اثر سیلاب زیر آب فرو رفت. معاون شهردار این شهر در گفتگو با خبرگزاری CTK گفت ۷۰ تا ۸۰ درصد از کرونو زیر آب فرو رفته و برای تخلیه شهر دیگر دیر است. این بدترین سیلابی است که این شهر از فاجعه سیل در سال ۱۹۹۷ به این سو شاهد آن بوده است.

خطر شکستگی سد در اتریش

به گزارش دویچه وله، کارشناسان هواشناسی پیشبینی همینطور کرده اند که اتریش در ایام آینده شاهد بارندگی های شدید باشد. رویدادی که به خطر شکسته شدن برخی سدها در این کشور دامن زده است. سد شهر «سن پولتن» (St. Polten) دراین میان شکسته است و مسؤلان، شهروندان را به شکل اضطراری اسکان داده اند.
در ایالت "نیرداسترایش" در این کشور هم ۲۵ هزار امدادگر مشغول انجام عملیات کمک رسانی هستند و دراین میان، امدادگران از جانب ۱۰۰۰ سرباز زن و مرد در ارتش این کشور مورد پشتیبانی قرار گرفته اند.
شهر «کلوتزکو» در لهستان به دنبال شکستن یک سد با سیلابی سنگین روبرو شد. در شهر «برسلاو» هم اخطار بروز سیلاب اعلام شده است. برق رسانی در مناطق سیل زده قطع شده و برخی مناطق هم با اختلالات ارتباط در شبکه موبایل روبرو هستند. شرکت راه آهن لهستان با عنایت به بروز سیل تردد قطارها به جمهوری چک را متوقف کرده است.
دونالد توسک، نخست وزیر لهستان فراخوان های خویش را تکرار کرد و از شهروندان خواست، مناطق سیل زده را تخلیه کنند.
طغیان رودخانه ها در کشورهای همسایه آلمان سبب شده که سطح آب برخی رودخانه ها در ایالت های «بایرن» و «زاکسن» بشدت افزایش یابد. هشدارها در ایالت بایرن بشدت افزایش پیدا کرده و انتظار می رود که در ایام آتی، وضعیت آرام شود. در درسدن اما طبق پیشبینی ها سطح رود الب طی روزهای آینده همچنان افزایش خواهد یافت.




منبع:

1403/06/27
10:59:48
5.0 / 5
20
تگهای خبر: شركت , شمال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
لینک دوستان شمال برگ
شمال برگ shomalbarg